Content creatie

Wil je ook relevante en waardevolle content
met als doel potentiële klanten aan
jouw organisatie te binden?

Content creatie is het creëren en delen van relevante en waardevolle informatie via jouw eigen kanalen met het doel potentiële klanten aan jouw organisatie te binden. Door het creëren van waardevolle content, werk je aan een betere vindbaarheid én een positief imago. Content creatie is er in verschillende vormen. Dat kan bijvoorbeeld een blog zijn maar ook content op je social media kanalen.

Content staat voor inhoud. Maar dat wil niet zeggen dat alle content inhoudelijk en effectief is. Door goede content creatie zorg je ervoor dat jouw content echt doet wat het moet doen, namelijk je doelgroep activeren.

Wil je succesvol naamsbekendheid opbouwen, betrokkenheid creëren en zorgen dat jouw doelgroep ook jouw product of dienst afneemt, zul je content moeten bedenken en maken die hen activeert en dat vergt kennis creativiteit en tijd.

 

Bloggen voor je business

Je blog uitbesteden? Voordat je deze beslissing neemt, is het handig eerst te weten waarom bloggen belangrijk is voor je business. Google beoordeelt de kwaliteit van jouw website op basis van de mate waarop jij antwoord kunt geven op de vraag van jouw doelgroep. Hoe beter jij hierop aansluit, hoe hoger jij scoort in Google.

Bloggen is een effectief marketingmiddel die je kunt inzetten om antwoord te geven op die hulpvraag van jouw doelgroep en om tips & tricks te geven die hen helpt bij het oplossen van hun pijnpunten.

Veel ondernemers hebben een statische website. Dat wil zeggen dat er weinig verandert aan de inhoud van de website en heeft als doel om te informeren over bepaalde producten of diensten. Bezoekers zullen de website enkel bezoeken wanneer ze expliciet op zoek zijn naar informatie over de producten of diensten. En wanneer ze deze informatie hebben gelezen is er geen noodzaak om meer terug te keren naar jouw website en dat is natuurlijk zonde.

Wanneer je regelmatig artikelen publiceert die daadwerkelijk waarde toevoegen voor jouw doelgroep, hebben mensen een reden om terug te keren naar jouw website, waardoor jouw doelgroep je steeds beter leert kennen. Daarnaast kun jij jezelf profileren als expert door waardevolle kennis te delen, wat de kans vergroot dat jouw doelgroep je product of dienst bij jou gaat afnemen. Bloggen levert dus niet alleen een positieve bijdrage aan de online vindbaarheid, maar vergroot ook je naamsbekendheid en bevordert een positief imago.

Wil je ook relevante en waardevolle content met als doel potentiële klanten aan jouw organisatie te binden?