Adverteren op Facebook en Instagram wordt door heel veel ondernemers ingezet om hun doelgroep te benaderen. Wat ze vaak vergeten, is het toepassen van de Facebook Pixel. Ontzettend jammer, omdat juist jouw websitebezoeker één van de meest interessante doelgroepen is.

 

Wat is een Facebook Pixel?

Een Facebook Pixel is een code welke door Facebook afgegeven wordt en je op je website kunt plaatsen. Zodra een bezoeker op je website komt, zorgt deze code ervoor dat deze bezoeker 'opgeslagen' wordt. Jij kunt dan op ieder moment aan deze bezoeker een Facebook of Instagram advertentie laten zien. De pixelcode registreert dus wie je website heeft bezocht.

5 redenen waarom je een Facebook Pixel op je website moet hebben

1. Facebook remarketing

Je bezoeker komt op je website maar verlaat je website zonder een enkele actie te ondernemen. Door middel van de Facebook Pixel ben je nu in staat om een Facebook of Instagram advertentie te laten zien aan je bezoeker.

2. Vergelijkbare doelgroepen

Eén van de krachtigste doelgroepen van Facebook is vergelijkbare doelgroepen. Stel, iemand bezoekt je website, leest je blogbericht of komt op een andere pagina. Diegene is dan als het goed is jouw ideale klant. Je kunt nu Facebook de opdracht geven om een vergelijkbare doelgroep te maken van alle mensen die je website bezocht hebben.

3. Segmenteren​

Je kunt niet alleen een doelgroep maken van je websitebezoekers maar ook segmenteren in doelgroepen die bepaalde pagina's op je website hebben bezocht. Jij weet welke websitepagina of blogbericht jouw bezoeker heeft bezocht en kunt op basis van deze gegevens gerichte Facebook advertenties sturen.

Stel, jij hebt een e-book op je website staan. Een bezoeker komt op de landingspagina van je e-book en schrijft zich in. Je kunt deze bezoeker dan bijvoorbeeld een advertentie van je webinar of een ander aanbod laten zien.

4. Converteer je websitebezoeker tot Facebook fan & Instagram volger

​Het voordeel van het hebben van Facebook fans is dat jouw fans:

– Veel meer verbonden zijn met jou, je bedrijf en/of diensten en zij dus sneller geneigd zijn om iets bij je te kopen.

– Adverteren naar je fans exponentieel veel geld scheelt.

5. Het verlagen van je Facebook advertentiekosten

Door het juist inzetten van je Facebook Pixel, zullen je advertentiekosten gehalveerd worden.

Wil jij dit ook? Neem dan contact met mij op!

 

Laat een reactie achter